Friskis & Svettis Göteborg – Senior

Friskis & Svettis Göteborg


Senior

 

Att röra på sig stärker inte bara hjärtat. Sömnen förbättras, självkänslan stärks och viktigast av allt, man blir pigg och glad. Träning fungerar i alla åldrar. Så länge vi lever kan vi bygga och förbättra våra funktioner och vår kapacitet. Träning kan till och med vara extra tacksamt när vi är äldre. Marginalerna minskar med åren och träningen ger oss möjlighet att fortsätta vara aktiva på det sätt vi önskar.

Med Friskis&Svettis Göteborgs seniorkort har du tillgång till all vår träning. Vill du träna lite mjukare kan vi rekommendera våra softpass som tar extra hänsyn till leder och muskler. Jympapassen på basnivå kan också vara bra för dig som är äldre eller inte har tränat så mycket. Prata gärna med någon av våra instruktörer för att hitta en träningsform som passar dina förutsättningar.

Klicka här för att läsa mer om kort & priser.

Friskis&Svettis Göteborgs softutbud:

Core soft

Vi jobbar fokuserat och medvetet, banar in bra rörelsemönster som bygger upp din kapacitet. Du tränar med kroppen som belastning, utan redskap och utgår från olika utgångsställningar både på golvet och i stående. Passet vänder sig till dig som vill träna mjukt och hänsynsfullt med leder och muskler. Kanske är du ny, ovan eller äldre. Kanske tränar du tufft och vill varva med mer återhämtande träning. Eller kanske känner du att den lugnare karaktär som soft-träning har är vad du trivs bäst med.

Dans soft

För dig som gillar musik, steg, uttryck och att showa. Vi blandar olika dansstilar och gör det enkelt. Alla kan hänga på!

Flex soft

Flex soft är ett skönt rörlighetspass där tempo och flöden är lugnare. Extra hänsyn tas till leder och muskler.

Indoor walking soft

Det bästa alternativet om du vill få ett skönt återhämtningspass, är ovan vid träning eller helt enkelt vill träna på en lugnare nivå.

Jympa soft

Jympa soft tar extra hänsyn till muskler och leder. Här kan du bygga upp styrka, kondition, stabilitet och rörlighet med säkra rygganpassade övningar till inspirerande musik.

Jogging soft

Jogging soft är för dig som behöver en lättillgänglig motionsform men kanske inte tror dig om att kunna jogga men har en dröm. Gemenskap och löparglädje genomsyrar detta pass där vi joggar lugnt. Passet ramas in av en skön uppvärmning och nedvarvning.

Station soft

Stationsträning med extra hänsyn till muskler och leder. Här kompletterar vi jympan med ett längre avsnitt styrka i stationer där vi använder exempelvis brädor, hantlar och gummiband. Passet är 75 min.

Skivstång soft

Passet har ett något lugnare driv och syftar till att skapa ett skönt flöde mellan de olika momenten. Övningarna i passet är särskilt utvalda för att skapa en skonsam och tillgänglig utmaning med stort fokus på instruktioner om såväl teknik och känslan. Passet är drygt 50 minuter långt.

Spinning soft

Träning av lugnare och mjukare karaktär för dig som vill ha ett återhämtningspass efter en period med hårdare träning, för dig som helt ny som spinningmotionär eller för dig som helt enkelt vill träna på en lugnare nivå.

Yoga soft

Yoga soft är en lugn och varsam yoga som fyller på med energi. Passet innehåller trygga flödande rörelser, medveten andning och yogapositioner. Passar dig som känner dig stel och ovan eller vill ta extra hänsyn till leder och muskler.