Friskis & Svettis Göteborg – Löpning

Friskis & Svettis Göteborg


Löpning

 

Höstens löpschema

Askim måndagar kl 18.00 – Cross
Slätta damms kafé måndagar kl 18.00 – Distans/Kvalitet
Johanneberg måndagar kl 18.00 – Distans (90 min)/Kvalitet (60 min) start v 39
Mölnlycke tisdagar kl 17.30 – Cross
Herkulesgården tisdagar kl 18.00 – Cross
Frölunda onsdagar kl. 18.00 – Jogging soft


Friskis löpträning är skapad för att många ska kunna vara med. Du kan ha ett särskilt mål, som Göteborgsvarvet, men du kan också bara springa för ditt nöjes skull. Vårt mål är framförallt att träningen ska få dig att må bra. Om din skönaste träning är lagom lufsig eller om du gillar full sula, det är din ensak . Båda attityderna får plats – det är bara variationer på upplevelsen av träningsglädje. Oavsett nivå är det härligt att få dela en träningsupplevelse med andra och att låta sig peppas och inspireras av kunniga och engagerade ledare – och dem har vi!

Kvalitet

Kvalitetspassen handlar om att springa så effektivt som möjligt. Att springa med kvalitet är att förflytta sig framåt lätt, lustfyllt och energisnålt. Passet innehåller mycket teknik. Passets huvuddel består av fartlek, löpteknik, intervaller och annat som kan utveckla dig som löpare. Vi peppar och utmanar dig på din nivå. Vårt mål är att du ska bli starkare, snabbare och klara dig från skador.

Distans

Löpning med jämt tempo. I Distans strävar vi efter att hålla ett jämt tempo under en bestämd tid eller sträcka. Upplevelsen blir ett skönt flyt i din löpning. Längden på passet varierar och tempona ligger mellan 5.15 min/km till 6 min/km beroende på vilket pass det är.

Cross

Cross passar dig som söker en variationsrik träningsform och gillar att träna ute. I passet varvas styrketräning i olika stationer med jogging . Du hittar redskapen i naturen i form av backar, bänkar, räcken med mera. Du behöver inte vara van löpare för att hänga med. Det är ett härligt träningspass där vi utmanar alla fysiska kvaliteter. Intensiteten i stationerna och övningarna är hög. Vi strävar efter att hålla pulsen uppe på en jämn nivå under hela passet. Som alltid kan du själv bestämma svårighetsnivån på övningarna och anpassa efter din förmåga.

Jogging soft

Jogging soft är för dig som behöver en lättillgänglig motionsform men kanske inte tror dig om att kunna jogga men har en dröm. Gemenskap och löparglädje genomsyrar detta pass där vi joggar lugnt. Passet ramas in av en skön uppvärmning och nedvarvning.